17 oktober. Så typiskt.

Here I am.  Sittandes vid ett bord, datorn framför mig, wordokumentet igång och anteckningsblocket uppslaget på min vänstra sida. Redo för plugg! Eller? Nehe. Då ska givetvis datorns alla tusentals program uppdateras på en och samma gång och så blev man visst lika oeffektiv som alltid…. Så vad passar bättre än ett blogginlägg? Ta en paus från idealistiska musiksyner, Shostakovitjnoter, gehörsövningar, rytmdiktat, (HIMYM-avsnitt) och luciasånger. Ni vet, lite småsaker jag gör om dagarna.  (Jag insåg precis att jag är fullbokad varje helg till vecka 51. Den sista lediga helgen blev just preliminärbokad av några trevliga göteborgare! ;))

Det känns att jag lever, och roligt har jag också! Gläds åt det lilla i vardagen. Exempelvis att en världsfin klocka (*raggadish*) trillade ner i postfacket igår och numera pryder min vänstra handled. I’m so in love! Går liksom runt och slänger ett öga på klockan hela tiden för att sekunden efter inte ha en aning om vad klockan egentligen är…  Hehe. Dessutom, en bild på denna fina klocka framkallade rekordmånga likes på min instagram! Utan en enda hashtag! Woho! Vad vore livet utan skryt? Men hur fin är den inte???
IMG_8501
Nej ni kompisar. Nu borde jag fortsätta min lilla sammanfattning om romantiken. Jag har verkligen aldrig skrivit (inte ens tänkt) på ordet kompositör så ofta som jag har gjort de senaste dagarna. Vet ni hur trött handen blir när man måste skriva det långa ordet för sjuttioelfte gången på samma sida?? (ja, jag är dålig på att anteckna).  Nu handlar mina anteckningar om någon annan….

IMG_8504

Med detta säger jag: vi ses snart igen!! På återseende kompisar och kompisar!

 

 

Kommentera

