5 April. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1-listan. (alá niotillfem)

Jag gjorde en lista. (snodd från niotillfem) För jag har lov och har inte så mycket annat vettigt att göra (eller?).  Men nu ska jag ut i solen (som precis gick i moln) och ta en promenad för att sedan packa upp symaskinen och laga körklänningen. Läs och njut, nu får ni reda på allt bi behöver veta om mig. Kan dra slutsatsen: jag borde flytta till solen.

10 saker jag tycker om: 

– Komma hem till Väderstad och sova i min egna säng. Alltid lika svårt att gå upp.
– Krama, klappa och gosa med hästar. Tror det finns en dold hästtjej inom mig.

36683_444936970585_5927382_n
– Att vara på festival och sjunga mig hes i stora folkhav. Konserter över huvudtaget brukar göra mig eurofisk.Eh. Euforisk.
– Ligga på altanen en varm sommardag och lyssna på Sommar  i P1 som är på hög nivå i vardagsrummet.

IMG_2874
– Vackra utsikter, orangerosa himlar och kvittrande fåglar.
– Hänga på Body Shop hur länge jag vill. Gå runt bland hyllorna och dofta på allt. Kleta. Minus för plånboken dock (lättlurad_tjej@hotm…)

DSC_0115
– Min vapendragare Sofia. Är så glad över allt häng med henne det senaste året!!
– Indisk dal med chapatti. Cravings! Måste köpa linser och sedan experimentera.

156474_10150760561217393_1539312804_n
– Sjunga i kör! Fetgilla!

DSC_0226
–  VÄNNER. Nya som gamla, plus dom på tvn. Gör mitt liv rikt! (bild snodd av Sara) 

9 saker jag tycker mindre om:
– Bussar med för mycket människor och för lite luft. Typiskt swebus en fredagseftermiddag.
– Att tappa telefonen i toaletten…. lol.
– Känslan av för mycket att göra när det finns för lite tid. Och så gör man ändå annat?
 Att jag anmälde mig till högskoleprovet. VARFÖR??!??!? Kunde lika gärna kastat pengarna i sjön direkt.
–  SNOR och narig näsa. Känslan av ynklighet.
När det är potatisbullar eller fabrikspannkakor till kvällsmat. Asaklitt
Att det finns så sjukt många möjligheter. Man borde vara glad för det men… det gör allt så svårt!
IMG_5452
 (Just nu) Frida, vad tusan gör hon i Aussie när inte jag är där?!!!
– Ett tomt konto och brist på arbete när allt i denna världen ska kosta skjortan.

8 bloggar jag läser:

niotillfem
–  Niotillfem (favoriternas favorit)
fyrtioniofoton (Camilla fotar fint på Svf)
ahigherpower (en bästa vän som skryter om Australien)
Knivlisa (bloggen jag följt längst, världens bästa humor)
  Hanapee (hon påverkar mig för mycket, ibland tror jag att jag är henne när jag tänker. Ungefär som jag trodde jag var Mia Skäringer i Indien då vi såg så himla mycket på Solsidan… )
Flora (inspirerande kreativ tjej, nästan för idyllisk)
fingret  (DÅLIG UPPDATERING, MISTER!)
Laila Bagge (faktiskt väldigt mysig)

7 saker jag vill göra i framtiden:
– Ha en egen lägenhet med Marimekkomuggar i köksskåpet.

3365_10151176617570586_1932790599_n
– Vara kulturtant med Bea (klädd i Marimekkokläder och Gudrun Sjödén).
– Se mycket mer av världen. Kina, Brasilien, Kuba, Nepal, Peru. Plus besöka alla huvudstäder i Europa (eller ah nästan) och road tripa i United States.

DSC_2287
– Åka tillbaka till mina indier och hälsa på. Snart!

IMG_4328
– Himla mycket resande, men jag och Jenny ska faktiskt till London och se på musikaler. Det bestämdes i 9an! Och har man bestämt något så ska det bli av!
– Kunna laga den maten jag vill eftersom kylen och skafferiet är fyllt med det jag vill ha.
Bli bra på att sy och inte ha så dåligt tålamod. Hehehe!

6 saker jag är rädd för:
– Råttor och möss
– Att nåt riktigt dåligt ska hända någon i min närhet.
– Att inte komma in där jag vill komma in. Nu vet jag ju inte vart jag vill komma in,men jag lär antagligen veta någon gång.
– Högskoleprovet på lördag. 
Att juryn när jag söker musikhögskolorna inte säger ett ord. Ser helt gravallvarliga ut och är omänskliga. Hej jag kommer bli nervös.
Att saker och ting inte löser sig. Men det gör de väl?

5 platser jag tycker om att vara på:
26249_390831757891_7895584_n
– I en skidlift i Alperna, sjungandes på Lejonkungenlåtar
– Eller sittandes mot en varm trävägg, lossa på pjäxorna, vända ansiktet mot solen och dricka Almdudler till tonerna av österrikisk folkmusik.

DSC_2916
– Med sand i rumpan, sittandes längs strandkanten och bli översköljd av vågor!
– På en solig balkong med salt i håret, en bra bok framför näsan och handen i en chipspåse.
Södra Vätterbygdens Folkhögskola. Tycker om att vara där varje dag. Faktiskt. Och börjar få lite seperationsångest ❤ ❤ ❤

4 ord som beskriver mig:
DSC_2988
 Glad. Lat. Solkåt och knäpp.

3 saker jag ser fram emot:
– Resan till Israel som påbörjas på ONSDAG!

IMG_4003
– Hösten, vad som än händer så ska det bli spännande! (lever på hoppet)

IMG_3581
– De sista månaderna på Svf med vårsol och bästa hänget med bästa gänget!

2 bra filmer:
Dirty Dancing 2 (anledningen till min Kuba-fascination) och … Les Miserables. Vill så gärna se den igen!

1 bra låt:
264920_10150305303730586_4315868_n

Mando Diao med Strövtåg i hembygden.  Kan inte sluta lyssna på den, har gått på repeat hela året nu och jag ryser lika mycket varje gång!

(vet att det är brorsan Norén från Sugarplum Fairy på bilden. men va tusan. Släkt med Mando och ser nästan likadan ut! Dessutom var bilden tagen under en Mando-konsert! :))

2 tankar om “5 April. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1-listan. (alá niotillfem)

  1. Frida skriver:

    Men är du söt eller?!!
    Nu får jag ännu mer hemlängtan juu! När slutar du folks och kommer hem till Östergötland?

    • Karin skriver:

      Jag slutar 24 maj men åker direkt till Göteborg efteråt och söker musikhögskola… Men jag kommer vara i Östergötland hela sommaren. När kommer du hem? Du kan vara saknad, men dumt att ha hemlängtan hörrö!

Lämna en kommentar